Friday, January 20, 2012

Hari Terakhir

Assalamualaikum belog usangku sayang..

Dah berkurun xmenjengah belog nih. Dah berhabuk & bersawang. Hari ni proses cuci2 segala habuk & sawang2 yang bermaharajalela sebelum ditinggalkan untuk kesekian kalinya..kesian bukan? :P

Ni first entry untuk taun 2012. Sedar xsedar dah pun masuk 20 Januari 2012. Asenye baru je bunyi dentam-dentum bunga api taun baru. Even xgi sambut,tapi tetap dgr jugak dari kejauhan oke.. banyak kenangan yang tersemat dan tersimpul rapi dalam lipatan memori 2011. Suka duka pahit manis sepanjang tahun 2011 yang ditempuhi yang akhirnya meninggalkan kenangan yang cukup manis untuk dikenang. Antaranya mestilah kenangan saat2 menjadi isteri orang. (dah jadi isteri orang oke! ase cam kawen main2 je..xcaye!! tampar pipi kuat2! :D )


Seriously kadang2 cam xcaye diri ni dah jadi isteri orang. mungkin salah satu sebab kami dok jauh2 kot.. Cian saya kena tinggal. Asyik rindu merindu je kejenya. Tapi xpela,rindu yang halal, dapat pahala berganda..hehe. ( suamiku,cepat la balik! sakit taw menanggung rindu.. )


dulu single



sekarang berdua




coming soon bertiga.. :)


Banyak lagi senanye kenangan manis, tp nak highlight yang ni je senanye..hehe. Maklum la hati tengah berbunga2 cinta skg..:)

  " Menikahi orang yang kita cintai adalah satu kemungkinan, mencintai orang yang kita 
nikahi adalah satu kewajipan.. "

---------

Skg ni dalam mood nak kemas2 barang, nak balik kampung..yeayy! Dengan ini secara rasminya saya ingin mengisytiharkan bahawasanya saya telah merdeka! akhirnya setelah berhempas pulas (pulas la sangat! ) menimba ilmu selama hampir 4 tahun kt bumi UKM terchenta ni, maka tamatlah pengajian saya ** praktikal pun belum, ada hati cakap da habis! praktikal start bulan 27 Februari nnt. Harapnya berjalan dgn lancar + tesis yang tinggal bab 4 & 5..insyaAllah akan settle masa cuti sebulan nnt..insyaAllah..

Xsabarnye nak terima scroll cam diorg ni........

mursyidah's convo

najah's convo

Tapi xsyoknye diorang xde la time saya convo..Sampai ati kan korang habis dulu..Sekurang2nye mintak la extend..Bleh konvo skali. Haihh! -_-"

-----------

Sedihnye nk tinggal UKM. Banyaknya kenangan yang telah diukir sepanjang belajar kt cni. Pasni sume da wat hal masing2. Sume da start bz ngn life sndri. Ntah bila lagi dapat enjoy cam dolu2. sobss~~
Kenangan yang terpahat yang xde dijual kt mana2 kedai hatta kedai serbaneka sekalipun. Betapa mahalnya kenangan yg tercipta.

"Dalam pertemuan, ada perpisahan. Dalam perpisahan, ada kerinduan.. Dalam kerinduan wujud kenangan. Dalam kenangan ada detik kedukaan dan kegembiraan. Dalam kedukaan dan kegembiraan terjalin 1 persahabatan. Dan dalam ikatan persahabatan xkan kulupa dirimu sampai kutemui kematian..insyaALLAH.. ♥ ~
kenangan bersama asdiqa' piba 08/09

Sahabat itu tiada yg pertama dan yg terakhir. Sekali kita berkawan,selamanya tetap kawan. Kenanglah saat suka & duka sepanjang bersama sebagai satu memori yang terindah untuk dikenangi. Bertemu tidak jemu, berpisah tidak gelisah.. Ukhwah fillah abadan abada.. kenanglah daku dalam bisikan doa kalian ♥ ♥ ♥

sekian..


Thursday, December 01, 2011

Selamat Hari Lahir Ibuku Sayang

Ibu bergenang air mataku
Terbayang wajahmu yang redup sayu
Kudusnya kasih yang engkau hamparkan
Bagaikan laut yang tak bertepian

Biarpun kepahitan telah engkau rasakan
Tak pula kau merasa jemu
Mengasuh dan mendidik kami semua anakmu
Dari kecil hingga dewasa

Hidupmu kau korbankan
Biarpun dirimu yang telah terkorban
Tak dapat kubalasi akan semua ini
Semoga Tuhan memberkati kehidupanmu ibu

Ibu kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amatlah aku harapkan
Kerana disitu letak syurgaku

Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan

Kasihanilah Tuhan ibu yang telah melahirkan diriku
Bagaikan kasih ibu sewaktu kecilku
Moga bahgia ibu di dunia dan di akhirat sana...

Kasih sayangmu sungguh bernilai
Itulah harta yang engkau berikan
Ibu... dengarlah rintih hatiku untukmu ibu
kasihmu tiada gantinya..




selamat hari lahir ibu..love u always!
 with love by :

Sunday, November 27, 2011

Mereka & Convo

Assalamualaikum readers..

entry ni khas buat sahabatku yang dah selamat konvo bln 9 aritu..dah hampir 2 bulan dah baru ade entry ni..hehe..tahniah awak2..selepas berpenat lelah selama 3 tahun memerah otak, akhirnye tercapai hasrat korang nak amek scroll kt DECTAR kan..i bangga uols!   =')

tahniah awak2..selamat menempuh alam pekerjaan..bila da dapat keje jgn wat2 lupa kwn lak..especially time gaji la kannn..hehe..

jgn lupa doakan saya kt sini..mntak2 taun depan dapat grad mcm korang jugak..   =)

sume cam dah konvo je..hehe


smentara tunggu dak najah kuar DECTAR



najah n mursyid..my bff




candid!



nak jugak!

rindunye saat2 bersama..dah lama xlepak sama..wuwuuu~

sayang korang sangat2!